Sylabusy

Karta przedmiotu

Cz. 1

 

Informacje ogólne o przedmiocie

1. Kierunek studiów: Lekarski

2. Poziom kształcenia: Jednolite studia magisterskie

3. Forma studiów: Stacjonarne/Niestacjonarne

4. Rok: III, IV, V, VI

5. Semestr: Zgodnie z harmonogramem

6. Nazwa przedmiotu: Pediatria

7. Status przedmiotu: Obowiązkowy

8. Cel/-e przedmiotu

Standardy postępowania w pediatrii; przyczyny, objawy, zasady diagnozowania i postępowania terapeutycznego w przypadku najczęstszych chorób dzieci; diagnostyka różnicowa najczęstszych chorób
u dzieci; indywidualizacja obowiązujących wytycznych terapeutycznych; fizjologia rozwoju noworodka; rozwój psychoruchowy u dzieci; wykonywanie badań bilansowych; zasady zdrowego odżywiania dzieci
w różnym wieku; farmakoterapia w praktyce; kwalifikacja do szczepień; rozpoznawanie stanów bezpośredniego zagrożenia życia; przeprowadzanie wybranych procedur i zabiegów lekarskich oraz interpretacja ich wyników;  kwalifikacja do konsultacji specjalistycznych; kwalifikacja do leczenia domowego i szpitalnego; korzystanie z baz danych, w tym internetowych, i wyszukiwanie potrzebnych informacji za pomocą dostępnych narzędzi; praca w zespole; przestrzeganie wzorców etycznych i praw pacjenta

 

Efekty uczenia się/odniesienie do efektów uczenia się zawartych w (właściwe podkreślić):

standardach kształcenia (Rozporządzenie Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego)/Uchwale Senatu SUM (podać określenia zawarte w standardach kształcenia/symbole efektów zatwierdzone Uchwałą Senatu SUM)

 

w zakresie wiedzy student zna i rozumie: E.W1, E.W2, E.W7, E.W4, E.W6, C.W50, C.W48, B.W29, D.W6, D.W16, D.W23

w zakresie umiejętności student potrafi: E.U2, E.U4, E.U6, E.U7, E.U8, E.U9, E.U10, E.U11, E.U12, E.U13, E.U14, E.U15, E.U16, E.U17, E.U18, E.U20, E.U24, E.U25, E.U27, E.U28, E.U29, E.U30, E.U32, E.U33, E.U38, B.U7, B.U9, B.U10, B.U12, B.U13

w zakresie kompetencji społecznych student jest gotów do: D.W16, D.W18, D.U4, D.U5, D.U13, D.U14, D.U15, D.U16

 

9. Liczba godzin z przedmiotu

380

10. Liczba punktów ECTS dla przedmiotu

23

11. Forma zakończenia przedmiotu:    egzamin

12. Sposoby weryfikacji i oceny efektów uczenia się

Efekty uczenia się

Sposoby weryfikacji *

Sposoby oceny */zaliczenie

W zakresie wiedzy

Kliniczne studia przypadków,

Zaliczenie pisemne/ustne,

Egzamin pisemny/testowy/ustny

*

W zakresie umiejętności

Obserwacja ciągła/ Ocena aktywności na zajęciach, Zaliczenie pisemne/ustne,

Zaliczenie umiejętności praktycznych, w tym procedur zawartych w Dzienniku praktyk, Egzamin praktyczny

*

W zakresie kompetencji

Obserwacja ciągła / Ocena aktywności na zajęciach, Egzamin praktyczny

*

* w przypadku egzaminu/zaliczenia na ocenę zakłada się, że ocena oznacza na poziomie:

Bardzo dobry (5,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i w znacznym stopniu przekraczają wymagany poziom

Ponad dobry (4,5) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte i w niewielkim stopniu przekraczają wymagany poziom

Dobry (4,0) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na wymaganym poziomie

Dość dobry (3,5) – zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na średnim wymaganym poziomie

Dostateczny (3,0) - zakładane efekty uczenia się zostały osiągnięte na minimalnym wymaganym poziomie

Niedostateczny (2,0) – zakładane efekty uczenia się nie zostały uzyskane

Deklaracja Dostępności